Skip to main content

Как да отслабна след раждане (бременност)

Отслабване след раждане и бременност: Как да отслабна безопасно

Как да отслабна след бременност и раждане е въпрос който вълнува хиляди жени всеки ден. Ако вече имате планове и цели за отслабване след вашата бременност, непременно си направете акаунт в нашата иновативна и интерактивна платформа Talia.

Вашият уникален и индивидуален хранителен режим ви очакват. Тренировчни програми за всички нива и нужди също са налични за всеки.

В нашата платформа ние сме се погрижили за жените по време на бременността да се хранят правилно и пълноценно, но нека видим как трябва да се храните след това.

Препоръчваме ви още днес да си направите профил в Talia.bg и да започнете още сега своята трансформация.

Отслабване след раждане/бременност

Разбира се, че методологията ни на хранене е перфектен избор и за след раждане, защото сме се погрижили според предпочитания от всеки вкус и кухня, да получавате всички необходими източници за пълноценно хранене и спорт и винаги е перфектният избор да ни предпочетете, но нека разгледаме някои съвсем основни принципи.

По принцип след раждането е добре да не мислите за отслабване в рамките на 12 седмици или до прегледа, който е назначен от АГ, след раждането. По време на прегледа , вашият лекар ще прецени колко добре се възстановява майката и бебето след раждането. Той ще провери за признаци на инфекция, кръвни съсиреци или следродилна депресия. През това време имайте предвид, че вие се нуждаете от поне 500 калории допълнително от нормалния дневен калориен прием, защото кърмите. Вземете тези калории от здравословен избор като плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и постни протеинови храни.

НЕ падайте под минималния брой калории, от които се нуждаете!

Фокусирайте се върху това, че в момента кърмите. Кърмейки, вие губите много енергия и затова забравете за диета.

Кърмата е идеалната храна за вашето бебе и от вас зависи колко хранителна ще тя. Осигурявайки си питателна храна, тя ще е богата на хранителни вещества,  антитела и мастни киселини, които подпомагат развитието на бебето и неговата имунна система.

В ранните дни на кърменето новороденото бебе получава предимно коластра, гъста течност, богата на антитела. Коластрата поддържа бебето и поддържа имунната му система, а слюнката му действа като промивка на гърдите на жената и ги предпазва от усложнения.

Хранете се правилно, не ограничено 

Способността на кърмата да се адаптира към нуждите на бебето предлага многобройни ползи за здравето му.

Те включват по-нисък риск от :

  • некротизиращ ентероколит (NEC), потенциално фатално стомашно заболяване, което засяга предимно недоносени бебета;
  • ушни инфекции;
  • настинки и инфекции, особено респираторни инфекции;
  • синдром на внезапна детска смърт (SIDS);
  • стомашни проблеми, като диария и повръщане;
  • екзема;

Ползи за здравето на жената, която кърми:

  • Повечето кърмещи жени изпитват лактационна аменорея, което означава, че техният месечен цикъл спира поне за част от времето, през което кърмят.
  • Жените с болезнени менструации или ендометриоза също могат да приветстват „почивката”.
  • Някои учени предполагат, че жените, които не кърмят, е по-вероятно да получат след родилна депресия. Причината за това обаче е неясна и учените не са доказали, че кърменето подобрява психичното здраве. Възможно е хормоналните промени, свързани с кърменето, да са от полза за психичното здраве.

Дългосрочни ползи

Ползите от кърменето се простират далеч отвъд детството. Дългосрочните ползи от кърменето за бебета включват намален риск от:

  • диабет тип 1 и тип 2
  • висок холестерол
  • някои видове рак , включително детска левкемия
  • сърдечно заболяване
  • затлъстяване
  • насърчава  когнитивното развитие 

Дългосрочните ползи от кърменето за жени включват намалена вероятност за:

  • някои видове рак, включително рак на гърдата
  • затлъстяване
  • диабет тип 2

Не бързайте

Вашето тяло се нуждае от време, за да се възстанови от раждането. Ако отслабнете твърде рано след раждането, може да отнеме повече време, докато се възстановите. Оставете се на 6-седмичния си преглед, преди да се опитате да отслабнете. Ако кърмите, изчакайте, докато бебето навърши поне 2 месеца и доставката на мляко се нормализира, преди драстично да намалите калориите. Прочети още: Как да премахнем целулита от дупето и бедрата

Стремете се към отслабване с около половин килограм седмично. Можете да направите това, като се стараете да се храните със здравословни храни и добавяте упражнения, които да не ви стресират, а просто да доставят добра и редовна физическа активност.

Яжте, за да отслабнете

НЕ пропускайте хранене. С новородено бебе много майки забравят да ядат.  Запомнете, че ако не се храните, ще имате по-малко енергия и това няма да ви помогне да отслабнете.

Яжте 5 до 6 малки хранения на ден със здравословни закуски между тях (вместо 3 по-големи хранения).

Закусвайте

Дори и да не обичате да закусвате сутрин, променете навика и започнете да закусвате. Това ще ви даде енергия, за да започнете деня си и да ви попречи да се чувствате уморени по-късно.

Подберете протеинови източници и полезни мазнини, като ограничите бързите въглехидрати, а ги замените с бавни такива. 

Хранете се бавно, за да се заситите. Когато отделите достатъчно време за да се нахраните, ще забележите, че мозъкът разберете, че сте сити, с което и количествата храна ще стават все по-малки и по засищащи. Освободете мозъка от многото предвидени задачи, съсредоточете се върху храненето си, и така е по-малко вероятно да преядете.

Когато посегнете към лека закуска, опитайте да включите храни с фибри и протеини, които да ви помогнат да се заситите (като сурова чушка или морков с боб, парчета ябълка с фъстъчено масло или парче пълнозърнест тост с твърдо сварено яйце ). 

Пийте поне 12 чаши течност на ден

Дръжте бутилка с вода близо до мястото, където обикновено хранете бебето, по този начин ще я виждате и постепенно това ще се превърне в навик.

Ограничете всички газирани напитки, сокове и други течности с добавена захар и калории. Те ще увеличат дневния ви калориен прием и няма да отслабвате. 

Избягвайте продукти с изкуствени подсладители

Изберете цели плодове пред плодови сокове. Плодовите сокове трябва да се приемат умерено, тъй като те имат малко полезни характеристики, те са предимно захар и носят само допълнителни калории. Предпочитайки целият  плод, ще се сдобиете с витамини и хранителни вещества, съдържащи повече фибри, което ви помага да се чувствате сити с по-малко калории.

Изберете печени, задушени или варени, а не пържени храни

Обработени по този начин храните отчасти запазват всички полезни характеристики, ще ви дадат нужните макро и микронутриенти, нужни както на вас, така и на малкият ви човек, за да те в добро здраве и подобрено самочувствие.

Ограничете сладките, захарта, наситените мазнини и трансмазнините

Запомнете, че захарта храни и единствено вашия мозък, който така се обърква от хормоналният стрес на който умишлено го подлагате, че със сигурност ще влезете в един омагьосан кръг, в който вместо да сте сити и спокойни, ще сте гладни след 30 минути, сънливи, изморени и следва поредното посягане към „нещо сладичко”. Заменете тези „благини” с малко неалергенни ядки, плод или пълнозърнеста бисквитка с проверени съставки. Разбира се, ако намерите нужното време, винаги можете да си приготвите домашни вкусотийки с ясни съставки и по ваш вкус, но все пак помнете, че трябва да ядете поне толкова, колкото изразходвате като калории дневно, за да не напълнявате.

В никакъв случай НЕ се подлагайте на катастрофална диета (недостатъчно ядене) или поредната модерна диета (популярни диети, които ограничават определени видове храни и хранителни вещества). Те вероятно ще ви накарат да свалите килограми в началото, но тези няколко килограма, които загубите, са от течности и ще се върнат с йо-йо ефект.

Другите килограми, които губите при ограничаваща диета, може да са мускули вместо мазнини и със сигурност ще си върнете всички мазнини, които сте загубили в началото при подобна диета, веднага след като се върнете към нормалното хранене.

Прочети още: Как да отслабна в бедрата за 30 дни?

Бъди реалист

Може да не успеете да се върнете към първоначалната си форма от преди бременността, но не се отчайвайте. Винаги има начин, ако сте отдадени, дисциплинирани и достатъчно търпеливи. За много жени бременността причинява трайни промени в тялото. Може да имате по-мек корем, по-широки бедра и по-голяма талия. Направете целите си за новото си тяло реалистични и започнете да работите по това бавно и систематизирано.

Упражнения

Здравословната диета, съчетана с редовни физически упражнения, е най-добрият начин да свалите килограмите,  да подобрите своята форма и самочувствие. Упражненията  ще ви помогнат да загубите мазнини вместо мускули, ще ви направят по-силни и с по-добра имунна система.

След като сте готови да започнете да отслабвате, намалете своя порцион ( яжте малко по-малко), увеличете протеиновите храни за сметка на мазнините и въглехидратите и се движете малко повече всеки ден. Може да е много изкушаващо да успеете в рамките на месец да се отървете от много килограми, но си спомнете за йо-йо ефекта и си поставете реалистичен период от време с не повече от 4 кг на месец. Бързата загуба на тегло не е здравословна и е ще стресира тялото ви. Прочети още Как да отслабна в корема

Не прекалявайте

Започнете само с една бърза разходка около блока с бебето в количката, която е чудесен начин да започнете да добавяте упражнения към ежедневието си. След това добавете подходяща или ваша любима физическа активност, която а практикувате 2 пъти седмично, после 3 пъти и така докато ви стане рутина, започнете да виждате резултати и да се наслаждавате на бебето и вашата перфектна организация на деня, съчетаваща всичко необходимо, за да сте щастлива майка на малкото човече.

Автор: Talia Публикувано на: Saturday Jan 9, 2021
Обществото на Talia дискутира
Коментари от нашите читатели
Автор

Web site
Вашият коментар